ارسال آگهی

ترفندهای تمیز کردن یخچال

تمیز کردن یخچال و سازماندهی کردن محتوای داخل آن کمک شایانی در تازه ماندن و سلامت مواد غذایی می کند، پس حداقل ماهی یکبار این کار را انجام دهید.تمیز کردن یخچال آشپزخانه

اهمیت تمیز کردن یخچال

رعایت اصول بهداشتی در آشپزخانه و به خصوص یخچال از اهمیت بالایی برخوردار است و در پیشگیری از بیماری ها نقش بسزایی دارد زیرا بیشتر مواد غذایی در یخچال نگه داری می شوند و در صورت رعایت نکردن موارد بهداشتی، وجود باکتری ها قطعا سلامتی خانواده را به خطر می اندازد. پس قبل از رفتن به فروشگاه و تهیه مواد مورد نیاز خود به سراغ یخچال رفته و به تمییز کردن آن بپردازید. اگر یخچال شما کشو دارد ابتدا کشو ها را خارج کرده و زیر آنها را نیز تمییز کنید، سپس هر آنچه که تازگی خود را از دست داده و امکان مصرف آن نیست دور بریزید تا فضای بیشتری داشته باشید.

تمیز کردن یخچال و طبقه های آندر نظافت یخچال از تمییز کردن درب و نحوه چیدن بروی آن غافل نشوید. هرگز وسیله های سنگین را بر روی درب یخچال قرار ندهید هر چه درب یخچال سنگین تر باشد فشار بیشتری بر روی موتور یخچال می آید و همچنین امکان خراب شدن یخچال را بالا می برد. از گذاشتن غذای داغ در یخچال خودداری کنید، بگذارید سرد شود سپس در یک ظرف درب دار بریزید و در فریزر بگذارید و فقط یکبار دیگر آن را گرم کنید. غذایی که بطور مداوم یخ زده و گرم می شود، ارزش غذایی خود را از دست می دهد.

هنگام تمیز کردن یخچال مراقب تغییر درجه یخچال باشید

تمیز کردن درجه یخچال هم از نکات تمیز کردن یخچال می باشد ولی دقت داشته باشید درجه یخچال روی چه عددی قرار دارد اگر در هنگام تمیز کردن ناخواسته درجه یخچال را تغییر دادید برای اینکه بدانید چه درجه ای مناسب یخچال است از عدد پایین شروع کنید هرچه درجه یخچال بیشتر باشد مواد غذایی یخ می زنند و ممکن است موجب خراب شدن بعضی از آنها شود همچنین درجه ی بالا به موتور یخچال فشار وارد می کند و به آن صدمه می زند. البته چنانچه به دلیل تغییر درجه یخچال یا هرگونه مشکل دیگری، نیاز به خدمات تعمیرات یخچال داشته باشید، می توانید از طریق سایت فنی کارا، تعمیرکاران یخچال را جستجو نموده و افراد مطابق نظرتان را بر اساس آدرس محدوده فعالیت و … بیابید.

پس برای پیدا کردن درجه مناسب از اعداد کمتر استفاده کنید و چند ساعت صبر کنید سپس اگر دمای یخچال مطلوب نبود درجه را بیشتر کنید تا بهترین درجه را برای یخچال انتخاب کنید. سعی کنید فضای یخچال را با حجم زیادی از مواد غذایی اشغال نکنید و بگذارید خروج گرما به درستی جریان داشته باشد. چیدمان را در طبقه های یخچال بطور مساوی انجام دهید و سعی کنید موادی که زودتر خراب می شوند را در کشوهای یخچال نگذارید زیرا در کشوها هوای کمتری وجود دارد.تاثیر بسته بندی بر تمیز کردن یخچال

تاثیر بسته بندی مواد غذایی بر تمیز کردن یخچال

پوشش های پلاستیکی و کارتن های مواد غذایی که از بیرون خریداری می کنیم دارای میکرو ارگانیسم هایی هستند که محیط یخچال را آلوده می کنند بهتر است قبل از قرار دادن مواد غذایی در یخچال این پوشش و بسته بندی را باز و مواد را به ظروف بهداشتی و درب دار منتقل و در یخچال قرار دهید. طبقه هایی که در قسمت درب یخچال قرار گرفته اند معمولا مخصوص گذاشتن تخم مرغ و نوشیدنی ها و سس می باشد و دقت داشته باشید در این قسمت ها هوای سرد زیادی جریان ندارد پس از گذاشتن موادی چون سوسیس و کالباس و … در این طبقات جلوگیری کنید تا مانع از فساد آنها شوید.

بهتر است بدانید تمیز کردن یخچال فقط به داخل یخچال خلاصه نمی شود بلکه کمپرسور یخچال که در قسمت پشتی آن قرار دارد و همچنین کندانسور یخچال از جمله قسمتهایی هستند که هر چند ماه یکبار نیاز به نظافت دارند. بدین صورت که توسط یک برس نرم و یا به کمک جاروبرقی گرد و خاک یا تار عنکبوت و … را از آنها بزدایید تا جریان هوا به خوبی صورت بگیرد و موتور یخچال عملکرد مطلوبی داشته باشد.

CleaningRefrigerator1.jpg

دسته بندی شده در: آموزش, خانه داری, لوازم خانگی, مجله

ارسال نظر