ارسال آگهی

انواع درب شیشه ای ساختمان – قیمت درب شیشه ای

امروزه استفاده از درب های شیشه ای به دلیل ظاهر مدرن و کاربردهای فراوانی که دارند بسیار فراگیر شده است. در ادامه همراه ما باشید تا به بررسی انواع درب های شیشه ای و روش قیمت گذاری آن ها بپردازیم:

  • انواع درب شیشه ای
    • درب اتوماتیک شیشه ای
      • درب شیشه ای اتوماتیک کشویی
      • درب شیشه ای اتوماتیک لولایی
      • درب شیشه ای اتوماتیک تاشو
      • درب شیشه ای اتوماتیک تلسکوپی
    • درب گردان شیشه ای
  • قیمت درب شیشه ای

یکی از اصلی ترین و مهم ترین قسمت های هر ساختمان، درب آن است. امروزه با رشد همه جانبه تکنولوژی، فناوری های مربوط به ساخت و پردازش شیشه، مانند شیشه بری و ابزار مربوط به آن نیز، بسیار پیشرفت کرده است. به طوری که مشاهده می کنیم در ساخت تمامی قسمت های ساختمان، از جمله درب، پله، دیوار و … از شیشه استفاده می شود.

انواع درب شیشه ای

درب های شیشه ای انواع مختلفی دارند که می توان با توجه به ویژگی های محل نصب درب و هزینه در نظر گرفته شده برای خرید آن، مدل دلخواه خود را انتخاب کرد. درب های شیشه ای معمولا از جنس شیشه سکوریت، که از استحکام بالایی برخوردار است ساخته می شوند. شیشه میرال کاربردهای فراوان دیگری نیز در صنایع مختلف، از جمله ساختمان سازی دارد. در ادامه همراه ما باشید تا به بررسی بیشتر انواع درب های شیشه ای و ویژگی آن ها بپردازیم:

درب اتوماتیک شیشه ای

به درب هایی که به صورت خودکار و توسط ابزار و قطعاتی که بر روی درب نصب شده است باز و بسته می شوند، درب اتوماتیک گفته می شود. این مدل از درب های شیشه ای، در چهار نوع مختلف کشویی، لولایی، تاشو و تلسکوپی وجود دارند. از درب های اتوماتیک معمولا برای مکان هایی استفاده می شود که نیاز به کنترل ترافیک ورودی و خروجی می باشد.

انواع درب شیشه ای ساختمان

درب های شیشه ای برقی یا اتوماتیک به علت مصرف انرژی پائین و ظاهر مدرن و زیبا بسیار پرطرفدار هستند. همچنین این نوع از درب ها، ویژگی مثبت دیگری مانند امنیت بالا و توانایی کنترل ورود و خروج افراد را دارند. به طور مثال شما می توانید درب شیشه ای برقی را به گونه ای تنظیم کنید که از یک طرف با حسگر های چشمی باز شود و از طرف دیگر با رمز، و از این طریق ورود یا خروج را محدود کرده و کنترل کنید.

درب شیشه ای اتوماتیک کشویی

حتما این نوع از درب های شیشه ای را در مجتمع های اداری و تجاری، بانک ها، هتل ها و … بسیار مشاهده کرده اید. درب شیشه ای اتوماتیک کشویی را می توان پر مصرف ترین نوع درب های شیشه ای نامید، زیرا عملکرد بسیار ساده ای دارند و با هر نوع معماری سازگار اند.

درب های اتوماتیک شیشه ای کشویی، معمولا دارای دو لت می باشند که یکی ثابت و دیگری متحرک است. با استفاده از این نوع درب می توان تا فاصله های شش متری را پوشش داد. طول عمر این نوع درب معمولا بالاست و باز و بسته شدن آن نیز به صورت بسیار بی صدا و آرام انجام می گیرد. یکی دیگر از دلایلی که این نوع درب پسیار پرکاربرد شده است، هزینه بسیار مناسب تهیه آن است.

درب شیشه ای اتوماتیک

درب شیشه ای اتوماتیک لولایی

درب اتوماتیک لولایی یا سویینگ، نوع دیگری از درب های شیشه ای است که توسط لولا و به صورت اتوماتیک باز و بسته می شود. این نوع درب نیز مانند درب های کشویی دارایی حسگر الکترونیکی می باشد. استفاده از درب های لولایی برای مکان های کم عرض مناسب است. درب های شیشه ای اتوماتیک لولایی، به سه صورت اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و مصرف انرژی کم (power assist) در بازار موجود می باشند. این نوع درب را می توان به صورت تک و یا دوتایی استفاده کرد.

درب شیشه ای اتوماتیک تاشو

استفاده از درب های شیشه ای تاشو برای ساختمان هایی که فضای محدود دارند بسیار مناسب است. این مدل درب های شیشه ای در دو نوع درب تاشو bi-folding و تکی موجود می باشند. از این نوع درب نیز می توان در محل هایی که ورود و خروج زیاد انجام می گیرد، استفاده شود. ساختار درب های تاشو، بسیار شبیه به درب های اتوماتیک لولایی می باشد، با این تفاوت که در درب های تاشو، هرلت به دو قسمت تقسیم شده و به یکدیگر متصل شده اند.

درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی

این نوع از درب نیز مانند درب های اتوماتیک کشویی، به صورت خطی باز و بسته می شوند. استفاده از درب های تلسکوپی در مواردی که نیاز است تا درب عرض زیادی را پوشش دهد بسیار مناسب است. علت نامگذاری این نوع درب، شباهت شیوه باز و بسته شدن آن به تلسکوپ است. میزان باز شدن درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی را می توان به صورت دلخواه تنظیم کرد و آن را در حالت های مختلف کاملا باز یا بسته و نیمه باز قرار داد.

فرایند باز شدن درب های تلسکوپی به این صورت است که ابتدا اولین لت متحرک که در قسمت مرکزی درب قرار دارد، به صورت خطی حرکت کرده و بر روی لت دوم قرار می گیرد. سپس لت اول و دوم با یکدیگر حرکت کرده و بر روی لت ثابت جا می گیرد.

درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی

درب گردان شیشه ای

درب های گردان شیشه ای را می توان در مکان هایی که رفت و آمد بسیار بالا است استفاده کرد، زیرا با استفاده از این نوع درب ها افراد می توانند به طور همزمان وارد و خارج شوند. با به کارگیری این نوع درب شیشه ای می توان در مصرف انرژی صرفه جویی کرد، زیرا با نصب این درب ها، هوای داخل ساختمان به راحتی به بیرون نمی رود و به همین دلیل سیستم های سرمایشی یا گرمایشی ساختمان به صورت بهینه تری عمل می کنند. درب های گردان شیشه ای، با توجه به ابعاد معمولا دو، سه یا چهار باله دارند.

قیمت درب شیشه ای

در تعیین قیمت درب های شیشه ای، مسائل مختلفی از جمله نوع فریم شیشه، پهنای درب، تیراژ و … می تواند موثر باشد. از دیگر عوامل تعیین کننده قیمت درب های شیشه ای، شکل ظاهری آن است، به طور مثال درب شیشه ای ممکن است منحنی باشد که در این صورت قیمت آن بالاتر خواهد بود. یک عامل دیگر تاثیر گذار بر قیمت درب شیشه ای اتوماتیک، نوع و قدرت موتور است. اگر شما تمایل داشته باشید طرح یا نقش خاصی مانند لوگوی شرکت خود را نیز بر روی شیشه درج کنید، قیمت تمام شده آن متفاوت خواهد بود.

دسته بندی شده در: شیشه بری, مجله

ارسال نظر