ارسال آگهی

راهکارهای نگهداری و افزایش عمر مفید تردمیل

استفاده از ابزار، وسایل و تجهیزات ورزشی از قبیل تردمیل، دوچرخه ثابت و غیره با توجه به رونق ساختمان نشینی، در این روزها افزایش یافته است. به گونه‌ای که نه تنها در باشگاه ها بلکه در منازل نیز به چشم می خورد. در نتیجه یکی از نکات قابل توجه برای خریداران این دستگاه، چگونگی نگهداری صحیح و افزایش طول عمر تردمیل برای پیشگیری از هزینه های جانبی است. نگهداری صحیح از تردمیل موجب افزایش طول عمر مفید دستگاه می شود و هزینه های گزاف را در پی نخواهد داشت.افزاش عمر تردمیل

متداول ترین روشهای افزایش عمر مفید تردمیل!

از جمله آسان ترین اقدامات برای افزایش طول عمر تردمیل و نگهداری صحیح از تردمیل که در قبل نیز گفته شده است، می‌توان به موارد زیر به صورت خلاصه و لیستوار اشاره کرد:

  • روغن کاری نوار نقاله تردمیل
  • قرارگیری صحیح نوارنقاله در جای صحیح(همواره در قسمت میانی)
  • تمیزکاری کاور زیر موتور تردمیل

چک لیست حفظ و افزایش سلامت دستگاه تردمیل

  • مانیتور :

پس از هر بار استفاده از تردمیل توصیه می شود صفحه نمایش دستگاه را با دستمال نمدار پاک کنید…

  • اطراف و زیر تردمیل:

لازم است حداقل هفته ای یکبار با استفاده از مکنده های نظیر جارو برقی زیر تردمیل را تمیز کنید تا از ساییده شدن تسمه و یا نشستن گرد و غبار برای موتور آن پیشگیری شود…

  • تنظیم تسمه:

تنظیم تسمه در تردمیل موجب افزایش طول عمر تردمیل شده و کارایی دستگاه را بالا میبرد. یکی از مراحل تنظیم تسمه تنظیم کشش آن است که به هیچ وجه نباید هنگام تمرین بدنسازی یا شل باشد…

  • موتور:

حداقل ماهی یک بار محل قرار گیری موتور تردمیل را با استفاده از جاروبرقی و دستمال نمدار تمیز کنید. چراکه وجود گرد و غبار بر روی آن از کارایی و طول عمر تردمیل می کاهد! توجه داشته باشید هنگام تمیز کاری به سیم کشی دستگاه آسیب وارد نشود.تسمه تردمیل

چگونگی نگهداری صحیح از تردمیل پس از خرید(افزایش عمر تردمیل و بالا بردن کارایی)

  1. محل قرار گیری: تردمیل باید بر روی سطح هموار ساخت و بدون شیب باشد تا پایه ها هم تراز بوده و دچار تکان و لرزش نشود.
  2. نور مستقیم خورشید: بهتر است دستگاه در محیط مرطوب که دارای گرد و غبار زیاد هستند، یا در برخورد مستقیم با نور خورشید قرار نداشته باشد. برای متعادل نگه داشتن دمای تردمیل می توانید پنجره را باز گذاشته و یا از بانک استفاده کنید تا خنک شود.
  3. نوسانات برق: پیش از روشن کردن دستگاه است عدم وجود هرگونه خرابی در اتصالات اطمینان حاصل کنید و یا از محافظ برق استفاده کنید.
  4. روغن کاری: هنگام روغن کاری بهتر است تردمیل را خاموش کرده و تسمه را با دست بالا ببرید تا بتوانید سطح زیر آن را به طور کامل روغن کاری کنید. پیشنهاد می شود این عمل را هر چند وقت به طور منظم انجام دهید تا طول عمر تردمیل شما افزایش یابد.
  5. تسمه تردمیل: از سفت بودن تسمه تردمیل به اندازه کافی مطمئن شوید. چنانچه هنگام راه رفتن روی آن احساس لرزش کردید، پیچ های رگلاژ که در پشت تردمیل تعبیر شده است را سفت کنید.نگه داری تردمیل

راهنمای سرویس قطعات تردمیل در منزل

نوار تسمه
دستگاه تردمیل به صورت منظم، به نگهداری و سرویس احتیاج دارد. علاوه بر آنکه لازم است قطعات آن پاکیزه نگهداری شود، رسیدگی به نوار نقاله آن نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. که بدین منظور می‌توانید از روغن های مخصوص تردمیل استفاده کنید. این کار از فرسوده شدن زودتر از موعد دستگاه جلوگیری می کند!
موتور
برای تمیز نگهداشتن موتور و اطراف آن می توانید از وسایل مختلف از جمله جاروبرقی و دستمال نم دار استفاده کنید. جمع شدن گرد و غبار در اطراف موتور باعث به وجود آمدن مشکلاتی در دستگاه شده که نهایتاً شما را به تعمیرکار تردمیل نیازمند خواهد کرد.

چنانچه در نگهداری و تمیز کردن دستگاه فعال باشید از مشکلات متداول که ممکن است برایتان پیش بیاید جلوگیری خواهد کرد. این نکته قابل ذکر است که کوچکترین گرد و غباری بر روی موتور و اطراف آن می تواند کارایی دستگاه را به نسبت کاهش دهد.

رعایت نکات کلی در راستای افزایش عمر تردمیل

از اولیه ترین نکات هنگام نصب تردمیل می توان به محل مناسب آن اشاره کرد. یعنی دارای سطح هموار و بدون شیب باشد. که پایه های تردمیل به صورت تراز با یکدیگر قرار گیرند. توجه داشته باشید نور مستقیم خورشید به تردمیل آسیب می رساند.

هنگام خرید تردمیل توجه داشته باشید فن و وسایل جانبی آن به درستی کار کند. استفاده بیش از یک ساعت از انواع تردمیل موجب کاهش طول عمر تردمیل می شود. بنابراین بهتر است هر نیم ساعت دستگاه را خاموش کنید تا خنک شود.

نوسانات برق نیز موجب خرابی در قطعات حساس تردمیل میشود. بنابراین قبل از شروع فعالیت خود از محافظ برق برای پیشگیری از اتفاقات استفاده کنید.

به منظور برخورداری از عملکرد بهتر و کارایی بیشتر تردمیل هرچند وقت آن را با استفاده از روغن مخصوص تردمیل (سیلیکونی) روغن کاری کنید. روغن مخصوص تردمیل که معمولاً از نوع سیلیکونی می باشد در فروشگاه های عرضه کننده این دستگاه ارائه می شود نحوه روغن کاری به شکل صحیح نیز اهمیت خاص خود را داراست.افزایش عمر مفید تردمیل

دسته بندی شده در: تعمیر تردمیل, مجله

ارسال نظر