ارسال آگهی

آموزش نحوه صحیح نصب ایزوگام

توجه داشته باشید ایجاد عایق پوششی بر روی پشت بام و یا حتی دیوارهای ساختمان منزل، کاری ضروری با اولویت بالا هست. به همین دلیل افراد سعی دارند با استفاده از بهترین نوع ایزوگام ، سقف و دیوارهای خود را از هرگونه رطوبت مصون دارند. اما چنانچه نصب ایزوگام، راه اندازی و اجرای کامل به طریقه صحیح صورت نگیرد انتظار آنها برآورده نخواهد شد. در نتیجه خرید ایزوگام برایشان بی ارزش خواهد بود. در ایران روش های معمولی برای اتصال کاملا ایمن پوشش رطوبتی به سطح زیرین به کار میرود که از جمله آنها استفاده از حرارت و چسباندن ایزوگام روی سطح است.

برای دریافت خدمات نصب ایزوگام در تهران می توانید از طریق همین لینک اقدام کنید. فنی کارا بهترین افراد در زمینه اجرای ایزوگام(ایزوگام کار) را دارا می باشد.

نحوه نصب ایزوگام

وسایل مورد نیاز جهت نصب صحیح ایزوگام

از وسایل مورد نیاز جهت نصب ایزوگام توسط نصاب ایزوگام که مهمترین جزء ایزوگام کاری محسوب می شود موارد زیر می باشد:

  1. چراغ شعله پخش کن که به دو صورت تک شعله چند شعله در بازار موجود است
  2. کمچه
  3. ماله بند کشی
  4. تیغ موکت بری فلزی
  5. فندک جرقه ای
  6. دستکش نسوزبرزنتی
  7. کفش چرم ساق بلند
  8. تیغه لاستیکی دسته دار
  9. جارو
  10. کفش کف صاف
  11. میتوان همچنین از دستگاه های مدرن پخش و نصب عایق رطوبتی استفاده کرد.
  12. گاز مایع (کپسول)

لیست ترتیب مراحل نصب استاندارد ایزوگام

  1. تمیز کردن: سطح زیر عایق باید به صورت کامل با آب و جارو شسته شده و خشک شود.
  2. زیرسازی: برای مثال بر روی پشت‌بام‌ها، اگر ترکی وجود داشته باشد لازم است ابتدا با ملات سیمان پر شده و سطح صاف و یکنواخت شود.
  3. استفاده از قیر یا پرایمر: چنانچه سطح زیر عایق ایزوگام، زیر کاری خوبی ندارد لازم است از قیر یا پرایمر به عنوان جایگزین استفاده شود.
  4. اندازه گیری: این کار از محل ناودان شروع شده و سطح پشت بام را به فاصله های عرزی ۹۰ سانتیمتر علامت گذاری می کند.
  5. باز کردن رول ایزوگام: لازم است ایزوگام را به اندازه ابعادی که نیاز داریم نصب کنیم، باز کنیم. توجه کنید رول های ایزوگام ۱۰ متری بوده و بعد از باز کردن باید به طور مساوی از دو طرف جمع شود و از نقطه وسط شروع به حرارت و نصب کنیم. چنانچه پلاستیک کشیده شده روی باشد لازم است برای حرارت دادن آن پلاستیک را از روی سطح جدا کنیم.
  6. شروع نصب: این اقدام و موارد مرتبط با آن در قسمت های بعدی سایت به طور کامل توضیح داده شده است.

مراحل نصب ایزوگام

رعایت نکاتی اساسی، پیش از نصب ایزوگام

  • در ابتدای کار چنانچه با برآمدگی هایی روی سد مواجه شده اید ابتدا باید آنها را بریده وسط را کاملاً هم تراز کنیم.
  • هرگز زمانی که احتمال ریزش باران برف تگرگ و طوفان وجود دارد، کار نصب ایزوگام را شروع نکنیم.
  • در دمای زیر ۵ درجه سانتیگراد نصب را شروع نکنید. چرا که ممکن است شکل گیری لایه ها به صورت دقیق و درست صورت نگیرد و موجب کاهش خاصیت الاستیکی آن شود.
  • سطحی که قرار است پوشش بندی و عایق گذاری روی آن انجام گیرد باید خشک، تمیز و بدون هیچگونه غبار و یا سایر آلودگی‌های نظیر آن باشد.
  • تمام گوشه ها و دور تا دور سد که زاویه ۹۰ درجه دارند باید با سیمان ماهیچه کشی شوند.
  • عایق ایزوگام نباید روی زاویه ۹۰ درجه نصب شود.
  • در نصب رول های بعدی باید به هم پوشانی دقیق و صحیح دقت شود.

توضیح کامل مراحل راه اندازی نصب ایزوگام

* در اولین گام برای نصب ایزوگام لازم است سطح پشت بام را به وسیله جارو کامل شست و شو داد و اشیا فلزی مانند منابع ذخیره آب و… از قبل برداشته و صنعت را کاملا آزاد باز بگذاریم.
در صورت وجود ترک های بزرگ یعنی بیشتر از یک سانتیمتر باید با استفاده از خمیر ماستیک یا سیمان آنها را پر کنیم و یا چنانچه قبلا با استفاده از درزگیر این مشکل برطرف شده از خشک شدن آنها اطمینان حاصل کنیم.

* برای شروع نصب لازم است مشعل ها را روشن و شعله آنها را تنظیم کنیم. سپس با اندازه گیری قسمتی از ناودان کار خود را شروع کنیم.

* سطح کار را به فاصله های ۹۰ سانتی متر در عرض علامت گذاری کنیم… در ابعاد 50*50، یک تک لایه به صورت قیفی داخل ناودان نصب کرده و از اتصال کامل با بدنه لوله مطمئن میشویم.
بعد با برش قسمت جلویی ناودان یک متر از لایه را نصب کرده و توجه داریم که آب فقط در قسمت اوج سقف روان باشد. در نقطه صفر مساحتی از اطراف آبراه آب جمع می‌شود و تا مدتی در آنجا میماند و از آب را عبور می‌کند نقاط اوج و سفر میزان شیب در شیب بندی است.

* زیر هر کدام از منابع آب و یا کولر تک لایه ۲ متری نصب شود.

* در زمان اجرا باید رول ایزوگام که طول آن تقریباً ۱۰ متر است، باز شده و به دو قسمت پنج متری تقسیم شود و از نقطه وسط شروع به نصب کنیم. دلیل این کار را آن است که اگر از سر شروع کنیم خط تنظیم آن تراز نمیشود و ایزوگام کج نصب می‌شود.

* به صورت چپ و راست حرکت می کنیم که ردیف های لایه نصب شده به مقدار ۱۰ سانتیمتر پوشش داده شود و هم پوشانی به صورت کامل صورت گیرد
قسمتی که باید با مشعل گرم شود با نایلون پوشیده شده اگر نایلون ضخیم باشد باید ابتدا آن را از روی سطح اجرا کرده تا نازک شود سپس با حرارت دادن که باعث سوختن پلی استر میشود به چسباندن ایزوگام بپردازیم.

* پس از حرارت دادن و تنظیم عایق در محل مورد نظر، از نقطه وسط لایه را به دو طرف هدایت کرده و صاف میکنیم که چین و چروک و هوا گرفته شود.

* آخرین مرحله جوشکاری و همپوشی های عایق است که باید با دقت فراوان و شعله کم انجام شود. نصابان ماهر ایزوگام این کار را به کمک کمچه انجام می دهند. برای باز کردن برخی از رول های ایزوگام که دچار چین خوردگی و شکستگی شدند و یا به اصطلاح پاشنه در آورده اند باید به وسیله مشعل حرارت داده شده و به آرامی باز شود در غیر این صورت عایق پاره میشود.

مراحل نصب ایزوگام

نحوه نصب صحیح ایزوگام روی آسفالت

  • همانند سایر سطح هایی که ایزوگام روی آنها کار می شود، پیش از نصب ایزوگام، ابتدا لازم است ترک ها و خرابی های موجود را توسط مشعل ایزوگام گرم کنیم و با کمچه روی آن کشیده تا خوب صاف شده و زیرکاری صحیح صورت گیرد.
  • اگر ماسه های آسفالت بیرون زده باشند یا به اصطلاح آسفالت پوسیده باشد، بهتر است روی آسفالت قیر ریخته شود.
  • مرحله بعد اجرای ایزوگام است…
  • همپوشانی نیز باید با استفاده از بندکشی را کند به شکل صحیح و کامل صورت گیرد.

نصب ایزوگام روی آسفالت

دسته بندی شده در: ایزوگام و قیرگونی و آسفالت, مجله

ارسال نظر