ارسال آگهی

آموزش لوله بازکنی+ ۴‌‌‌‌‌‌‌‌‌ روش لوله بازکردن

لوله خونه تون گرفته و میخواین به شرکت خدماتی زنگ بزنین؟ صبر کنین چون قراره در این مطلب آموزش لوله بازکنی رو براتون قرار بدیم، پس پولتون رو بذارین تو جیبتون و در ادامه با ما در آموزش لوله بازکنی همراه باشین.

آنچه در این مطلب میخونین:

  • پیشگیری از گرفتگی لوله فاضلاب
  • روش های لوله بازکنی
    • لوله بازکنی دستی
    • محلول لوله بازکنی شیمیایی
    • پودر لوله بازکن
    • لوله بازکنی با دستگاه تراکم هوا
    • فنر لوله بازکنی

پیشگیری از گرفتگی لوله فاضلاب

برای جلوگیری از گرفتگی لوله  میتوانید از ورود مواد زائد جلوگیری نمایید برای این کار کافیست برای سینک ظرفشویی توری قرار دهیم که که از ورود مواد زائد جلوگیری شود. همچنین با استفاده از چاه بست میتوانید از ورود  اشیاء  ناگهانی به چاه جلوگیری نمایید.  قبل از جدی شدن گرفتگی لوله فاضلاب و با دیدن نشونه های گرفتگی لوله، کمی آب جوش درون لوله سینک ظرفشویی بریزین تا بافت های چربی که به جداره های لوله چسبیده و مواد زاید درون لوله شسته بشه. همچنین میتونین از چاه بند و یا صافی برای جلوگیری از ورود مواد جامد داخل لوله فاضلاب استفاده کنین. هرگز روغن استفاده شده رو درون لوله فاضلاب نریزین و قبل شستن ظرف روغنی، با دستمال چربی و روغن اون رو پاک کنین. توصیه میشه قبل از استفاده محلول لوله بازکن شیمیایی از ماسک استفاده کنین.

در حقیقت روش های ساده ی فوق، نوعی لوله بازکنی برای گرفتگی های کوچک و جزئی ای هستن که باعث گرفتگی لوله نمیشن اما به تدریج همین ها، سر و کار شما رو به لوله بازکنی ها میندازن.برای دریافت خدمات لوله بازکنی در تهران کلیک کنید

روش های لوله بازکنی

بطور کلی آموزش لوله بازکنی ما در چند شکل تقدیم شما میشود که به ترتیب و از ساده به سخت، به آن ها می پردازیم:

1- لوله بازکنی دستی

آموزش لوله بازکنی به روش دستی

لوله بازکنی دستی (تلمبه) برای گرفتگی های ضعیف و سطحی مناسبه. قسمت پلاستیکی لوله بازکن رو طوری بر روی دهانه ی لوله قرار بدین که راه خروج هوا نداشته باشه. بهتره که مقداری پارافین هم دور لبه پلاستیکی لوله بازکنی دستی بمالید و کمی آب روی سینک دستشویی بریزید، این کار باعث چسبندگی لوله بازکنی دستی میشه. حالا دسته لوله بازکنی رو به پایین فشار بدین و همین کار رو چندبار انجام بدین، طی انجام این کار هوای درون پمپ لوله بازکن به سمت لوله حرکت میکنه و مواد زاید رو حرکت میده. در گرفتگی های سطحی، لوله بازکن دستی بهتر از مواد لوله بازکنی شیمیایی جواب میده.

دقت کنین که:

  1. طی تلنبه زدن نباید هوا به زیر پمپ نفوذ کنه
  2. بعد از باز شدن لوله، کمی آب درون لوله بریزین تا مواد اضافی توی لوله دوباره باعث گرفتگی نشه و بره تو چاه

2- محلول لوله بازکنی شیمیایی

آموزش لوله بازکنی با استفاده از محلول لوله بازکنی

مواد لوله بازکنی شیمیایی گزینه مناسبی برای گرفتگی های سطحی هستن. با توجه به اینکه سرعت تاثیر مواد لوله بازکنی شیمیایی پایینه، پس از ریختن محلول درون لوله کمی صبر میکنیم تا گرفتگی باز بشه و بعد استفاده حتما کمی آب درون لوله میریزیم تا محلول درون لوله باقی نمونه چون در صورت باقی موندن باعث خوردگی لوله میشه. توصیه میشه بعد از ریختن محلول هرگز سر خودتون رو به داخل لوله نزدیک نکنین تا گاز هایی که از توی لوله بلند میشه، با صورتتون برخورد نکنه.

در خرید محلول شیمیایی لوله بازکنی دقت کنید، چون بعضی محلول ها برای باز کردن لوله های سینک ظرف شویی و بعضی دیگر در باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب حمام (که بیشتر ناشی از مو و چربی هست) بکار میره. ضمن اینکه به دستور العمل و آموزش لوله بازکنی مندرج روی قوطی های مربوطه نیز توجه کنین.

3- آموزش لوله بازکنی با پودر لوله بازکن

قبل از اومدن محلول های شیمیایی برای باز کردن گرفتگی لوله ها، از پودر لوله بازکن (چنته) استفاده میشده که البته با اومدن محلول ها استفاده از پودر منسوخ شده. برای استفاده از این پودر ابتدا اونو درون لوله بریزید (مطمئن باشید که لوله خشک باشه) و بعد از چند دقیقه در لوله آب بریزین.

4- لوله بازکنی با دستگاه تراکم هواآموزش لوله بازکنی با دستگاه تراکم هوا

از دستگاه تراکم هوا برای گرفتگی هایی استفاده میشه که ناشی از وجود خاک و مواد جامد هست. اساس کار این دستگاه اینطوریه که با تلمبه زدن، هوا درون دستگاه فشرده شده و با قرار دادن دهانه دستگاه روی دهانه لوله و کشیدن اهرم دستگاه، هوای فشرده درون دستگاه به داخل لوله وارد میشه و مواد زائد حرکت میکنه. (در صورت باز نشدن لوله، این کار رو چند بار انجام بدین و توجه کنید هوا از کناره ها نفوذ نکنه)

فنر لوله بازکنی

اگه گرفتگی لوله تون با روش های بالا باز نشد؛ باید به سراغ روش لوله بازکنی با فنر رفت. دو نوع فنر لوله بازکنی داریم: برقی و دستی و تفاوت این دو در سرعت حرکت اوناست. از فنر لوله بازکنی برای باز کردن لوله هایی با گرفتگی های سخت استفاده میشه. فنر لوله بازکن وسیله ای مانند دریل هست که از موتور و فنر تشکیل شده که فنر وصل شده به سر اون دارای انعطافه تا درون خمیدگی لوله بتونه خم بشه.

بعد از روشن کردن فنر لوله بازکن، فنر رو آروم وارد لوله کنید تا به گرفتگی برسه و این کار رو ادامه بدین تا مواد جامد سخت به داخل چاه حرکت کنن. در استفاده از فنر دقت بشه هنگام چرخش از داخل لوله خارج نشه، اگه تجربه این کار رو ندارین از افراد فنی کار و لوله بازکنی ها کمک بگیرین.

توجه کنید که این مطلب ما هدفش، آموزش لوله بازکنی به روش های ساده و برای عموم افراد جامعه و خانه دار ها هست. اما روش هایی که نیاز به استفاده از ابزارهای حرفه ای دارند، باید توسط افراد حرفه ای و آموزش دیده انجام بشن.

پیدا کردن لوله بازکنی در تهران و شهرستان ها

در صورتی که خودتان لوله بازکن هستید و یا در زمینه ی خدمات فنی مختلف (تخلیه چاه، تشخیص ترکیدگی لوله، رفع نم و …) فعالیت دارید، می توانید آگهی خودتان را در سایت فنی کارا درج نمایید تا بتوانید از این طریق مشتری جذب کنید، اما به خاطر داشته باشید که تک تک کارهایی که برای مشتریان انجام می دهید، مورد بررسی و رضایت سنجی قرار می گیرند و تنها در صورتی قادر به ادامه ی فعالیت و همکاری در سایت فنی کارا می باشید که خدمات و برخورد مناسب با مشتریان داشته باشید:

همچنین در صورتی که نیاز به دریافت خدمات لوله بازکنی و تخلیه چاه داشته باشید، می توانید با مراجعه به صفحات فوق، نسبت به جستجوی افراد فنی کار مختلف، مشاهده ی رزومه و امتیازات رضایت سنجی قبلی آنها، مشاهده ی عکس پروفایل و … اقدام نموده و گزینه ی مناسب مورد نظر خودتان را پیدا کنید و نسبت به تماس و دریافت خدمات فنی مورد نظرتان اقدام نمایید.

دسته بندی شده در: آموزش, تاسیسات, مجله

ارسال نظر