ارسال آگهی

آموزش روش های جرم گیری کاشی و سرامیک

جرم گیری کاشی و سرامیک های سرویس بهداشتی بدون آسیب رسیدن به اونا، یکی از دغدغه های هر زن خانه داری هست، اما در این مطلب میخوایم درباره راه های متفاوت و راحت تر جرم گیری کاشی و سرامیک صحبت کنیم.

توصیه های قبل از جرم گیری کاشی و سرامیکتمیز کردن کاشی و سرامیک

  • قبل از شروع هرگونه تمیز کاری حتما از دستکش استفاده کنین چون کار کردن با مواد شیمیایی به پوست دست آسیب میزنه.
  • دقت کنین که هیچ وقت نباید دو یا چند ماده پاک کننده رو با هم ترکیب کرد، چون بعضی ترکیب ها مثل سرکه و سفید کننده سمی هستن.
  • هنگام خرید شوینده دقت کنین که شوینده مورد نظر دارای خاص ضد قارچ باشد تا سرعت رشد کپک رو کم کنه.(مخصوصا محیط حمام که به دلیل گرم و مرطوب بودن آن سرعت رشد قارچ زیادتر است)
  • این رو هم در نظر بگیرین که فقط نوع شوینده در تمیزکاری مهم نیست، بلکه روشی که شما با اون کاشی و سرامیک هاتون رو تمیز میکنین مهم هست.
  • برای اینکه بتونین بهتر درز ها و کاشی ها رو جرم گیری کنین قبل از شروع تمیزکاری، بوسیله تی یا جارو تمامی گرد و غبار های کف رو بگیرید و بوسیله دستمال پارچه ای گرد و غبار های دیوار رو بگیرین.
  • حواستون باشه که قطعا سلامتی تون از تمیز کردن کاشی و سرامیک ها خیلی مهمتره؛ پس وقتی که دارین با اسپری پاک کننده کار میکنین، حتما از ماسک استفاده کنین.
  • برای تمیز کردن کاشی و سرامیک، اسکاچ رو از بالا به پایین، به صورت دورانی و با کمی فشار روی کاشی ها بکشین.

جرم گیری کاشی و سرامیک کف

جرم گیری و تمیز کردن کاشی های کف

برای جرم گیری کاشی و سرامیک های کف بهتره که از پودر های جرم گیر استفاده کنین، به اینصورت که پودر جرم گیر رو در سطح سرامیک ها پخش کنین و با برس های زبر با پرز های نازک روی سرامیک هارو بسابید. بعد از شست و شو، پنجره های سرویس بهداشتی یا حمام رو بازکنین تا با هوای تازه، رطوبت سرویس خشک بشه و بوی ناخوشایند از بین بره.

در 4 لیوان آب داغ به مقدار مساوی سرکه بریزین و دستمال رو با اون تر کنین و کف سرویس رو با دستمال مورد نظر بکشین. بعد از چند دقیقه با دستمالی دیگه ای سرامیک رو پاک کنین. خواص سرکه به گونه ای است که هم در از بین بردن بوی بد فاضلاب تاثیر بالایی داره و هم برای رفع گرفتگی چاه فاضلاب موثره و بدون هیچ خطری می تونین از این ماده خانگی استفاده کنین.

جرم گیری کاشی و سرامیک دیوار

جوش شیرین رو به مقدار مساوی با صابون مایع مخلوط کنین و اون رو روی کاشی و سرامیک های جرم گرفته بکشین. 10 دقیقه صبر کنین و بعد سرامیک ها رو با آب بشورین، با این محلول درز های بین کاشی ها هم سفید میشه.

برای دیوار های جرم گرفته یا قارچ زده میتونین از اسپری سرکه استفاده کنین و بعد از یک ربع، کاشی ها رو با آب بشورین.

اگه درز های بین کاشی های سرویس بهداشتی سیاه شده، برای جرم گیری اون ها میتونین از جوش شیرین استفاده کنین، به اینصورت که در ظرفی که شیرین دارین مقداری آب بریزین تا مخلوط مورد نظر بصورت خمیر آماده بشه و خمیر رو روی درز ها بکشین. 1 ساعت صبر کنین و بعد از 1 ساعت درزها رو با آب بشورین. برای راحتی این کار حتی میتونین از مسواک هم استفاده کنین ولی دقت کنین که مسواک رو فقط برای کارهای تمیز کاری استفاده کنین.

جرم گیری کاشی و سرامیک با مسواک

توجه کنین که اگه سرامیک های شما از جنس مرمر هستن بهتره که از مایع ظرف شویی ملایم استفاده کنین، چون مواد شوینده اسیدی مثل سرکه میتونه به مرمر آسیب بزنه. برای نظافت یک پارچه کافی است و برای جرم گیری کاشی به غیر از جاهایی که لکه سختی وجود داره خیلی وسواس به خرج ندین و در زمان صرفه جویی کنین.

توصیه ها و دستور العمل های تولید کنندگان کاشی و سرامیک

خیلی از اوقات شرکت های مختلف تولید کننده ی کاشی و سرامیک، بر اساس نوع اجناس تولیدی و کیفیت ها و مواد به کار گرفته شده در تولید محصولات مختلف در درجه بندی های مختلف، یکسری دستور العمل های مختلف برای افزایش طول عمر و نگهداری خیلی بهتر کاشی ها و سرامیک ها ارائه میکنن که توجه به اون نکات اعلام شده توسط شرکت های تولید کننده، باعث عملکرد بهتر در نگهداری و نظافت سرویس های بهداشتی ساختمون میشه.

دسته بندی شده در: آموزش, خانه داری, مجله

ارسال نظر