ارسال آگهی

مقایسه فر برقی و فر گازی

فر برقی یا فر گازی؟ مقایسه فر برقی و فر گازی سوالی است که اکثرا برای انتخاب فر با آن مواجه هستیم و تصمیم گیری برای خرید را دشوار می کند، در این مطلب قصد داریم مزایا و معایب فر برقی و فر گازی را به اختصار عنوان کنیم تا کمکی به تصمیم گیری شما کرده باشیم.فر گازی یا فر برقی بهتر است؟
در مقام مقایسه فر برقی و فر گازی، تفاوت بسیار کم است ولی انتخاب را سخت می کند، درست است که کنترل فر های گازی آسان تر است ولی برخی امکانات فر های برقی از قبیل گرمای سریع و خاموش شدن، انتخاب را کمی مشکل می کند.

برای اینکه تفاوت بین فر های گازی و فر های برقی را بدانیم مزایا و معایب هر کدام را به اختصار توضیح می دهیم.

فر گازی

فر های گازی نسبت به فر های برقی ارزان تر، سریع تر و برای محیط زیست مناسب ترند. فر های گازی به گاز شهری وصل می شوند و معمولا هم یک سیم اتصال به برق برای روشن شدن فن،لامپ و نور پیلوت دارند.

مزایای فرگازی

فر گازی سریع تر گرم می شود، سریع تر خاموش و سرد می شود.

محیط پخت در فر گازی اصطلاحا مرطوب است که این پخت مرطوب سبب می شود که غذای شما نسبت به زمانی که در فر برقی می پزد کمتر خشک شود.

هزینه ی مصرفی یک فر گازی نسبت به فر برقی پایین تر است، به این دلیل که در کشور ما انرژی گاز ارزانتر از برق می باشد.

هزینه ی نگه داری و تعمیرات فر گازی نسبت به فر برقی پایین تر است همچنین یک فر گازی به مراتب از فر برقی بادوام تر است و چون قسمت های عملیاتی و متحرک کمتری دارند، کمتر در معرض شکستن و خراب شدن هستند.فر برقی یا گازی بهتر است؟

معایب فر گازی

بعضی از فر های گازی درجه حرارت را به طور ثابت نگه نمی دارند بنابراین فرآیند پخت و پز به صورت یکنواخت انجام نمی شود.

فر گازی در حد یک فر برقی نمی تواند محیط پخت را خشک کند، این پخت مرطوب معایبی هم دارد از جمله اینکه برای پخت نان و کیک اسفنجی و … به مشکل بر می خوریم.

یکی دیگر از معایبی که می توان به فر گازی گرفت این است که در این نوع گازها به دلیل تجمع گاز در فر و استفاده از جریان الکتریسیته ای که برای روشنایی لامپ یا نور پایلوت استفاده می شود، احتمال بروز حادثه می باشد در نتیجه باید آگاهی کامل داشته باشیم.

به دلیل وابستگی فر های گازی به شعله و نداشتن ساز و کار برقی برای کنترل داشتن فر گازی روی حرارت، کنترل دمای داخل سخت تر از فرهای برقی است.

فر برقی

در فر های برقی پخت غذا بوسیله ی تابش گرما توسط یک عنصر گرمایشی که در قسمت پایین و بالای فر قرار گرفته اند انجام می شود. از این المنت ها موج حرارتی تولید می شود که سبب می شود درون غذا کاملا پخته شود.

تمیز کردن فر های برقی راحت تر از فر های گازی است.

مزایای فر های برقی

میزان داغ شدن و درجه حرارت این فرها بسیار بالاتر از فرهای گازی است.

ویژگی تمیز کنندگی خودکار هم به دلیل وجود همین حرارت بالا راحت تر شده است بدین صورت که گاها با ایجاد دمای 900 درجه سانتی گراید می تواند تمام تکه های باقی مانده از غذا را به خاکستر تبدیل کند.

فر برقی مناسب برای پخت و پز خشک می باشد (پخت وپز خشک اصطلاحی است که برای قیاس با فر گازی به کار می برند) این پخت مناسب برای پخت نان و شیرینی و کیک اسفنجی و … است.

فر برقی کنترل دقیقی به روی درجه حرارت دارد که این مزیت باعث می شود در طول پخت درجه حرارت ثابتی داشته باشیم.مقایسه فر برقی و گازی از نظر مصرف انرژی

معایب فر برقی

از نظر اندازه فر برقی کوچکتر از فر گازی است بدلیل وجود دیواره های عایق ضخیم در داخل فر می باشد.

المنت های موجود در فر برقی معمولا هر چند وقت نیاز به تعویض دارند.

میزان برق مصرفی فر های برقی زیاد است.

oven1.jpg

دسته بندی شده در: لوازم خانگی, مجله, دانستنی ها

ارسال نظر