ارسال آگهی

علت روشن نشدن آبگرمکن دیواری

اگر شما هم از آبگرمکن دیواری برای گرم کردن آب مصرفی ساختمان استفاده می کنید احتمالاً با مشکل روشن نشدن آن مواجه شده اید و به دنبال راه حل و بررسی مشکل بوده اید، بسیاری از افراد متخصص در زمینه تعمیر آبگرمکن علت روشن نشدن آبگرمکن دیواری را عوامل زیر می دانند که در هنگام تعمیرات آبگرمکن دیواری با بررسی این عوامل مشکل را عیب یابی و برطرف می کنند.

بررسی علت روشن نشدن آبگرمکن دیواری

آبگرمکن های دیواری نیز انواع مختلفی دارند که در هنگام تعمیر و عیب یابی آبگرمکن باید به نام و مدل آن دقت شود و بر اساس قطعات دستگاه نسبت به تعمیر قطعه و یا تعویض آن اقدام شود.

بررسی علت روشن نشدن آبگرمکن دیواری

برای عیب یابی و بررسی علت روشن نشدن آبگرمکن دیواری ابتدا باید نوع مشکل را بررسی کرده و سپس نسبت به برطرف کردن آن تعمیرات لازم انجام شود. گاهی اوقات آبگرمکن در حالت عادی روشن است اما پس از آن روشن نمیشود و گرمایش سیال صورت نمی گیرد. برای روشن نشدن آبگرمکن دیواری سه حالت ممکن است اتفاق افتاده باشد که عبارتند از:

عدم جرقه زدن الکترود جرقه زن آبگرمکن دیواری

شاید در ظاهر جرقه زن ها سیستم های بسیار ساده ای به نظر برسد اما این سیستم ها در آبگرمکن های دیواری وظیفه مهمی را ایفا می کنند. این سیستم ها دارای اش را در هر یک از این پارامترها فرآیند جرقه زدن و روشن نشدن آبگرمکن صورت نمی گیرد. به عنوان مثال اگر فاصله بین نوک الکترود از مشعل که طبق استاندارد باید در حدود ۹ میلیمتر باشد، کمتر و یا بیشتر شود سیستم دچار مشکل خواهد شد.

نوک الکترود جرقه زن دچار رسوب شده است

اگر نوک الکترود جرقه زن کثیف شده باشد یا رسوب گرفته باشد در این صورت جرقه زدن اتفاق نمی‌افتد و آبگرمکن روشن نمی شود. همچنین اگر نوک الکترود جرقه زن کثیف شده باشد همین اتفاق می افتد که شما باید برای برطرف کردن این مشکل نوک الکترود را تمیز کنید و فرآیند رسوب زدایی را انجام دهید. قطعات الکترومکانیکی و یا مکانیکی جرقه زن مثل پیزوالکتریک، فندک، وایر یا الکترود اگر خراب شوند، آبگرمکن روشن نشده و برای برطرف کردن آن باید قطعات معیوب را تعویض کنید.

روشن نشدن شمعک آبگرمکن

اگر با فشار دادن گلاب مخصوص روشن کردن آبگرمکن گاز خارج می شود و جرقه زن آبگرمکن عمل میکند اما همچنان مسئله روشن نمی شود و یا بلافاصله بعد از روشن شدن خاموش می شود، می تواند دلیلی بر خراب بودن شمعک آبگرمکن باشد. روشن نشدن شمعک می تواند بر اثر گرفتگی مجرای نازل شمعک، بسته بودن شیر پروانه ای و یا گرفتگی صافی شمعک باشد به راحتی می توانید آن را برطرف کنید.

هرگز برای رسوب زدایی و تمیز کردن شمعک از سوزن و ابزار نوک تیز استفاده نکنید چرا که قطر این نازل بسیار ریز است و این کار شما ممکن است سبب خرابی آن گردد. اگر شمعک روشن می شود و بعد از رها کردن ولوم مجدداً خاموش می‌شود لازم است که موارد زیر را بررسی کنید:

  • بررسی ترموکوبل
  • بررسی سنسور جوش
  • بررسی سنسور دود
  • بوبین آبگرمکن

دسته بندی شده در: تعمیر آبگرمکن, مجله

ارسال نظر