ارسال آگهی

روش های بهینه سازی مصرف برق کولر آبی

بهینه سازی مصرف برق کولر آبی با رعایت نکاتی از قبیل سرویس کولر آبی، تعویض به موقع پوشال ها، روغن کاری صحیح کولر، رسوب زدایی کولر، استفاده از سایبان برای کولر آبی و… می باشد که در ادامه به توضیح آنها پرداخته ایم. اگر ساکن مشهد هستید، برای بدست آوردن لیستی از بهترین ارائه دهندگان سرویس کولر آبی مشهد می توانید به سایت فنی کارا مراجعه نمایید.روش های بهینه سازی مصرف برق کولر آبی

ایران کشوری است دارای آب و هوای گرم و خشک که این نوع از شرایط آب و هوایی استفاده از کولر های آبی یا تبخیری را در بیشتر شهرهای آن رایج کرده است. البته در بعضی از شهر ها مثل شهرهای حاشیه دریای خزر، استفاده از کولر آبی به دلیل رطوبت نسبی و بالایی که هوا دارد، مناسب نیست.

مزایا کولر آبی

استفاده از کولر آبی به دلیل مزایایی که دارد متداول تر از سایر خنک کننده ها و سیستم های برودتی ایست، این مزایا عبارتند از:

  • قیمت مناسب و پایین تر نسبت به سایر سیستم های سرمایشی و مقرون به صرفه بودن هزینه های عملکرد
  • نصب و تعمیرات آسان و راحت
  • در شرایط اقلیمی گرم و خشک بازدهی مناسبی دارد
  • نسبت به کولر های گازی مصرف برق پایین تری دارد
  • و….

درست است که کولر های آبی نسبت به کولر های گازی مصرف انرژی کمتری دارند ولی اگر برخی نکات و راهکارها را هنگام استفاده از کولر های آبی بدانید می توانید میزان مصرف انرژی آنها را پایین تر و بهینه تر بسازید. توجه به این نکات و بکارگیری آنها با توجه به بحران مصرف انرژی در ایران و سایر کشورها امری حیاتی و ضروری است.

برای بهینه سازی مصرف برق کولر آبی چه راهکارهایی وجود دارد؟

برای کاهش مصرف برق و بالابردن راندمان و کارایی کولر های آبی در هنگام خرید کولر آبی توجه داشته باشید که کولر را متناسب با اقلیمی محیط زندگی تان انتخاب کنید. در هنگام خرید به فاکتورهایی از قبیل میزان رطوبت نسبی هوا، میزان درجه حرارت در فصل های گرم و دیگر پارامترهای جوی را در نظر بگیرید تا در بهینه سازی مصرف برق کولر آبی خود موفق تر عمل کرده باشید.

توجه به هوادهی متناسب یا ظرفیت برودتی نیز از پارامترهایی است که در انتخاب کولر آبی باید مورد توجه قرار داد. اگر برای یک محیط بزرگ کولر آبی با ظرفیت پایین خریداری نمایید، این عدم تناسب کولر با نیاز سبب فشار آمدن به موتور کولر می شود و همچنین مصرف برق کولر آبی را نیز بالا می برد. همین امر زمانیکه به شکل معکوس یعنی کولر آبی با ظرفیت بالا برای یک محیط کوچک انتخاب شود، نیز صادق است.نکات مهم در نصب کولر آبی و برای بهینه سازی مصرف برق کولر آبی چه راهکارهایی وجود دارد؟

استفاده از طول کانال کشی تا حداقل ترین میزان ممکن، در اغلب کولر های صنعتی کانال کشی وجود ندارد. کولر های آبی پرتابل نیز نیازی به کانال کشی ندارند، ولی در صورتی که کانال کشی لازم باشد، باید حداقل طول را برای کانال کشی در نظر گرفت. اگر طول کانال کشی بیش از حد باشد، فشار جریان هوای خروجی از کولر در طی کانال افت پیدا می کند و باعث بالا رفتن مصرف برق کولر آبی می گردد.

استفاده از پدهای سلولوزی نه تنها کمک به بالا بردن راندمان کولر خواهد کرد که در بهینه سازی مصرف برق کولر آبی نیز موثر است، چرا که پوشال های معمولی کولر آبی مصرف آب بالاتری نسبت به نوع سلولوزی آن دارند. این نکته را هم در نظر بگیرید که پد های معمولی نسبت به پوشال های معمولی نیاز کمتری به تعویض و نظافت دارند.

از دیگر پارامترهای بهینه سازی مصرف برق کولر آبی می توان به موارد ذیل نیز اشاره کرد:

  • در زمان روشن بودن کولر آبی بطور هم زمان از وسیله های گرما زا استفاده نکنید.
  • زمان کارکرد کولر آبی را به صورت زمان بندی و مرتب برنامه ریزی نمایید.
  • عایق بندی کردن محیط جهت جلوگیری از خروج هوای خنک
  • نصب کولر آبی مشهد اگر به صورت استاندارد باشد باید در محلی مناسب و دور از تابش نور مستقیم خورشید قرار داشته باشد.
  • در هنگام خرید کولر آبی به رده ی مصرف انرژی آن توجه فرمایید و با توجه به برچسب انرژی و مشخصات فنی، کولر آبی متناسب با نوع نیازتان خریداری نمایید.
  • استفاده از سیستم های هوشمند کنترل دما می تواند در بهینه سازی مصرف برق کولر آبی بسیار تاثیرگذار باشد.

دسته بندی شده در: نصب کولر آبی, سرویس کولر آبی, تعمیر کولر آبی, مجله

ارسال نظر