ارسال آگهی

تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای براحتی و بدون دردسر

تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای با استفاده از مواد خانگی و ارزان قیمت، نحوه براق کردن و نکاتی در هنگام تمیز کردن، مطالبی است که در این مقاله به آن پرداخته ایم.تمیز کردن اجاق گاز شیشه ایتمیز کردن اجاق گاز شیشه ای به دلیل جنسی که دارد کمی سخت تر از سایر گازها می باشد. در این مطلب تمیز کردن و براق کردن گاز شیشه ای به کمک جوش شیرین و الکل را به شما آموزش می دهیم. تمیز کردن و نظافت اجاق سبب می شود تا نیاز کمتری به خدمات تعمیر اجاق گاز پیدا کنید.

برای تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای به چه موادی نیاز داریم؟

برای تمیز کردن این نوع گازها با کمک مواد خانگی به تجهیزات خاصی نیاز نیست تنها با داشتن مقداری آب گرم و صابون، مقداری جوش شیرین، پارچه تمیز و دستکش برای محافظت از پوست دست، می توان اقدام به تمیز کردن گاز کرد.

چگونگی تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای به کمک جوش شیرین

برای تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای یکی از بهترین و به صرفه ترین روش استفاده از جوش شیرین می باشد که بسیار ساده و ارزان می باشد. البته این نکته را هم به خاطر بسپارید که اگر نظافت گاز را به تاخیر بیاندازید تمیز کردن آن سخت تر می شود. ابتدا آب گرم و صابون را با هم مخلوط کنید سپس پارچه ای که برای تمیز کردن برداشته اید در مخلوط آب و صابون بخیسانید بگذارید چند دقیقه ای باشد.تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای با مواد خانگی

سپس جوش شیرین را به مقداری که سطح گاز را بپوشاند پخش کنید، سپس پارچه را در محلی که کثیف است پهن کنید و بگذارید 15 دقیقه پارچه در همان شکل روی گاز بماند. سپس پارچه را در همان قسمت بصورت دایره ای بر روی گاز بکشید به اندازه ای که سطح گاز کاملا تمیز شود. در نهایت گاز را خشک نمایید. در صورتیکه سطح گاز تمیز نشد این مراحل را تکرار نمایید و مدت زمانیکه پارچه روی گاز پهن است را بیشتر کنید هرچه پارچه بیشتر بماند در تمیزی گاز موثرتر است.

نحوه تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای بصورتیکه براق شود

برای تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای و براق کردن آن به شکلی که مثل روز اول برق بزند باید مراحل زیر را انجام دهید.
ابتدا بوسیله ی یک پنبه آغشته به الکل صفحه شیشه ای را تمیز نمایید سپس به کمک دستمال نانو یا جادویی و شیشه پاک کن صفحه گاز شیشه ای را براق کنید.

تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای که روی آن شیر سرریز شده باشد

هنگامیکه شیر روی اجاق گاز سر می رود و روی صفحه اجاق حالت سوخته ای به خود می گیرد برای تمیز کردن آن باید شعله اجاق را خاموش و بر روی آن یک پارچه حوله ای خیس بگذارید سپس آن را تمیز کنید، مشاهده خواهید کرد که اثر سوختگی شیر با دستمال مرطوب کاملا از بین می رود.

چند نکته برای تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای

  • هیچ گاه نگذارید اثر چربی ها و لکه ها روی اجاق گاز ماندگار شود، برای تمیز کردن آنها هر چه سریع تر اقدام کنید.
  • استفاده از مواد خانگی بهترین ترفندبرای تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای می باشد.
  • استفاده از الکل برای براق کردن مناسب است ولی اگر دسترسی نداشتید یا به دلایلی نمی توانید از الکل استفاده کنید از پاک کننده های چند منظوره استفاده کنید.

Gass-cleaning.jpg

دسته بندی شده در: خانه داری, ترفند, لوازم خانگی, مجله

ارسال نظر